Castricum, 9 september 2014. Onderzoeksbureau Effectmeting introduceert een nieuwe online tool om in kaart te brengen waarom een potentiele klant niet heeft gekozen voor een organisatie: de Lost Sales Analysis.

Veel organisaties meten wél de tevredenheid van klanten maar weten niet of nauwelijks waarom prospects niet voor de diensten of producten van de betreffende organisatie hebben gekozen.

Met de Lost Sales Analysis wordt in kaart gebracht wat de echte reden is geweest waarom de prospect niet tot aankoop is overgegaan, welke concurrent de opdracht wel heeft gekregen en wat men kan doen om de kans op een nieuwe opdracht te vergroten.

Daarnaast is de Lost Sales Analysis in te zetten om te analyseren waarom bestaande klanten geen producten of diensten meer afnemen of bijvoorbeeld recent hebben opgezegd.

Meten is weten

“Wij voeren vele online onderzoeken uit voor diverse organisaties” aldus Willem Visser van Effectmeting “maar wij constateren dat er nauwelijks onderzoek wordt gedaan naar waarom prospects niet hebben gekozen voor de betreffende organisatie”. Met onze tool kunnen we dit binnen enkele dagen in kaart brengen. Tevens biedt de tool een nieuw contactmoment met de prospect waarmee nieuwe omzet kan worden gecreëerd.

De Lost Sales Analyse kan geheel worden uitbesteed aan Effectmeting maar het is voor een organisatie ook mogelijk om zelf de tool te gaan gebruiken.

Voor meer informatie: www.lostsalesanalysis.nl

Noot voor de redactie:
Dit persbericht wordt u toegezonden door onderzoeksbureau Effectmeting. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Willem Visser, 06-45066554, willem@effectmeting.nl.

Over Effectmeting
Effectmeting is in 2007 als één van de eerste bedrijven in Nederland begonnen met het evalueren van zakelijke bijeenkomsten. Vanuit deze niche markt hebben we ons productfolio uitgebreid naar online klant- en medewerkertevredenheidsonderzoek en imago- en naamsbekendheidsonderzoek. Daarnaast bieden wij digitale verkiezingen aan (ondernemingsraad- en ledenraadverkiezing) via onze beveiligde onderzoeksapplicatie.

Onze visie is dat je als organisatie niet alles zelf moet proberen te bedenken/op te lossen maar dat je hierin je klanten, medewerkers, leden, bestuur, burgers etc. moet betrekken. Door het inzetten van de dienstverlening van Effectmeting kunnen wij voor organisaties in korte tijd de relevante input verzamelen en rapporteren/presenteren.

Onder de afnemers van Effectmeting bevinden zich o.a. de Persgroep, PostNL, Liberty Global, GOM en UPC.