Locatiebenchmark van/voor 162 meeting & eventlocaties afgerond.

benchmark

Weer een heel mooi onderzoek afgerond in opdracht van / in samenwerking met High Profile Locaties: Benchmarkonderzoek voor een door locatiehouders. 162 meeting & eventlocaties hebben input geleverd over o.a.: Tips, trends en ontwikkelingen / Marketingplannen en budgetten / Omzet en offertebedragen.

Dit onderzoek is alleen beschikbaar voor meeting- en eventlocaties die hebben deelgenomen aan dit onderzoek. Wil je volgende jaar meedoen? Neem dan contact op met www.locaties.nl om je aan te melden.

November 4th, 2015||

Effectmeting staat morgen op de Beursvloer IJmond Noord

logogroot

Effectmeting staat morgen op de Beursvloer IJmond Noord: een initiatief van het bedrijfsleven en de Gemeentes Beverwijk, Heemskerk en Uitgeest, met als doel de samenwerking tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties te stimuleren. Voor een maatschappelijke organisatie bieden we een online (onderzoeks-) scan aan. Meer info: www.beursvloerijmondnoord.nl

 

October 26th, 2015||

Referentie: FiscFree / NFP Groep – Nationaal Werkkostenregeling Onderzoek

fiscfreelogo

“In de zomer/najaar van 2015 hebben we voor de eerste keer samengewerkt met Effectmeting.
Wij hebben een onderzoek laten uitvoeren naar het gebruik van de werkkostenregeling bij bedrijven en instellingen in Nederland. De output van dit onderzoek was van grote waarde, met name door de publiciteit die we hiermee hebben kunnen genereren voor onze dienst FiscFree®. Zo heeft het Financieel Dagblad over ons onderzoek geschreven en heeft ’t geleid tot een interview op BNR Nieuwsradio.

De samenwerking met Effectmeting is ons uitstekend bevallen. Willem Visser is een zeer prettige persoon om mee samen te werken. Hij is zeer pragmatisch, komt altijd zijn afspraken na en levert een uitstekende kwaliteit. Dat maak je wel ‘ns anders mee”.

Bob Dijksma
Directeur NFP Groep Heerenveen
www.fiscfree.nl 

Meer informatie over het onderzoek: klik hier

September 29th, 2015||

PERSBERICHT: Werkgevers laten bijna een half miljard van het werkkostenbudget 2015 onbenut

PERSBERICHT
Werkgevers laten bijna een half miljard van het werkkostenbudget 2015 onbenut
Voordelen werkkostenregeling voor werknemer én werkgever onvoldoende benut

Heerenveen, 23 september 2015

Uit de eerste editie van het Nationaal Werkkostenregeling Onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau Effectmeting in opdracht van FiscFree® te Heerenveen, blijkt dat werkgevers in Nederland (met 10 medewerkers of meer) bijna een half miljard van het werkkostenbudget onbenut laten. Hiermee onthouden ze werknemers van fiscale voordelen en wordt er niet optimaal geprofiteerd van de besparing op sociale lasten door de werkgever.

Top 3 redenen voor het niet volledig benutten van het budget:

  1. Angst om het budget te overschrijden (44%)
  2. Werkgever biedt simpelweg weinig vergoedingen en verstrekkingen aan (35%)
  3. Nog te veel onduidelijkheden over de werkkostenregeling (11%)

Daarnaast heeft een kwart van de werkgevers problemen ervaren bij de overstap naar de werkkostenregeling, zoals deze per 1 januari jl. verplicht werd. De meest genoemde problemen waren van administratieve of fiscale aard, gevolgd door een te beperkte vrije ruimte met betrekking tot het te besteden budget.

“De huidige werkkostenregeling biedt veel keuzevrijheid voor de werkgever en werknemer, maar helaas worden niet alle mogelijkheden benut”, aldus Bob Dijksma, directeur van FiscFree®. “Vaak weet men niet van de mogelijkheid om een computer/laptop voor privégebruik aan te schaffen of van de vergoedingen voor fitness-, fietsregeling of vakbondscontributie binnen de huidige regeling. Door kennis te nemen van de juiste informatie en het gebruiken van de beschikbare middelen zijn er voor werkgever en werknemer veel voordelen te behalen”.

Meer informatie over de resultaten van dit onderzoek vindt u via deze link.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Bob Dijksma, directeur van FiscFree®, (0513) 43 30 53, bob.dijksma@nfp.nl.
fiscfreelogo

FiscFree®
De organisatie achter FiscFree® is NFP Groep waartoe ook Nationale Fiets Projecten behoort. Door jarenlange ervaring met de fiscale fiets is NFP Groep specialist op het gebied van de WKR en fiscale verrekeningen. FiscFree® richt zich op het aanbieden van ‘extraatjes via de baas’ binnen het kader van de WKR. Meer info: www.fiscfree.nl.

EFFECTMETING_logo_klein

Over Effectmeting
Effectmeting is een no-nonsense onderzoeksbureau en is specialist in het uitvoeren van tevredenheids-, imago- en naamsbekendheids-onderzoeken. De projecten van Effectmeting zijn gericht op loyaliteit en tevredenheid, imago en positionering, verdieping van relaties en de verrijking van profielen. Meer info: www.effectmeting.nl.

September 23rd, 2015||

High Profile Locatieonderzoek 2015 – i.s.m. Effectmeting – onder opdrachtgevers van start

Locatieonderzoek-High-Profile-Locaties

Locatie-onderzoek brengt wensen en eisen van de zakelijke opdrachtgever in kaart

Bent u opdrachtgever of boeker van special event & meeting venues? Dan vragen wij uw medewerking aan het jaarlijkse High Profile Locatieonderzoek onder opdrachtgevers. Met dit onderzoek, in samenwerking met Effectmeting.nl, worden de wensen en eisen van de zakelijke opdrachtgever in kaart gebracht. Met de antwoorden kunnen wij onze producten (websites, nieuwsbrieven, boeken) beter afstemmen op de behoeften van opdrachtgevers en hierdoor gerichter helpen met het vinden van de juiste locatie. Daarbij kunnen de locaties hun dienstverlening optimaal afstemmen op de verwachtingen.

Gratis Jaarboek Locaties; Inspirerende locaties voor meetings & events 
We vragen 8 tot 12 minuten van uw tijd om onderstaande enquête in te vullen. Wanneer u dit doet, ontvangt u in het najaar kosteloos de nieuwe uitgave van het “Jaarboek Locaties; Inspirerende Locaties voor meetings & events”, ter waarde van € 24,95.

Vul de enquête vóór 23 juni a.s. in en maak direct kans op:
• Een overnachting voor twee personen in het luxe viersterren College Hotel in Amsterdam
• Een overnachting voor twee personen in het stijlvolle vijfsterren Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee
• Een diner voor twee personen in The Harbour Club Amsterdam, Den Haag of Rotterdam (naar keuze)

Vul hier de enquete in »

June 18th, 2015||

Nationaal Trouwonderzoek 2015: ‘Alle bestedingen, wensen en het gedrag van bruidsparen in kaart gebracht’

Het Nationaal Trouwonderzoek 2015 van Toptrouwlocaties.nl, uitgevoerd door onderzoeksbureau Effectmeting, is deze week in boekvorm en online verschenen. Het onderzoek staat vol verrassende, openhartige en nuttige reacties van 901 bruidsparen die in 2014 in het huwelijk stapten. De bruidsparen werd onder andere gevraagd naar verbeterpunten voor trouwlocaties, de stressfactoren, de beste en meest gênante herinneringen aan hun trouwdag en gouden tips voor nieuwe bruidsparen. Toptrouwlocaties.nl brengt zo ieder jaar de bestedingen, wensen, eisen en het gedrag van bruidsparen ten opzichte van trouwlocaties en -leveranciers in kaart. Met de resultaten van dit onderzoek heeft de branche waardevolle informatie in handen om de (toekomstige) bruidsparen nog beter van dienst te kunnen zijn en daarmee de trouwmarkt naar een hoger niveau te tillen. Ook voor bruidsparen biedt het onderzoek interessante inzichten voor de organisatie van hun grote dag.

“Met de resultaten van dit onderzoek heeft de branche waardevolle informatie in handen om de (toekomstige) bruidsparen nog beter van dienst te kunnen zijn.”
Nationaal-Trouwonderzoek-2015

Interessante resultaten
Het onderzoek leverde weer een heleboel interessante resultaten op. Zo blijkt dat geld het meest populaire huwelijksgeschenk is: van de bruidsparen heeft maar liefst 98 procent geld gekregen als cadeau. Dat geld kwam de kersverse echtelieden goed van pas: het gemiddelde huwelijk inclusief huwelijksreis kost € 15.209,-. De drie duurste elementen zijn: trouwlocatie, inclusief catering en decoratie (€ 6.287,-), huwelijksreis (€ 3.284,-) en trouwjurk (€ 1.542,-). Uit het onderzoek blijkt ook dat een ruime meerderheid (58 procent) meer uitgaf aan de trouwdag dan van tevoren gepland. Maar liefst 46 procent van de bruidsparen heeft het geld dat ze cadeau kregen dan ook nog tijdens de huwelijksnacht geteld. Een even grote groep gebruikte het geld om de huwelijksdag mee te betalen.

Twee op de drie bruidsparen (65 procent) ondervindt stress in de voorbereiding op de huwelijksdag. De genodigdenlijst (23 procent), de planning van de dag zelf (20 procent) en geld (18 procent) waren de voornaamste stressfactoren. Maar ook het op tijd halen van het streefgewicht om in de bruidsjurk te passen en het vinden van de perfecte trouwlocatie zorgden voor de nodige hoofdpijn.

Het doel van dit jaarlijkse onderzoek is de trouwmarkt inzichtelijker en transparanter te maken en de professionaliteit van de branche naar een hoger niveau te tillen.

Het gehele onderzoek is hier gratis te lezen.

March 24th, 2015||

Invulling geven aan het werkkostenregelingsbudget (WKR-budget) 2015? Vraag uw medewerkers om input!

Vanaf 1 januari 2015 is de werkkostenregeling (WKR) verplicht. Binnen de werkkostenregeling heeft de werkgever een vrij beschikbare ruimte van 1,2 procent van de totale fiscale loonsom, die besteed mag worden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen aan werknemers.

Heeft u al in kaart gebracht hoe uw medewerkers willen dat deze vrij beschikbare ruimte in 2015 wordt gebruikt? Moet dit bijvoorbeeld worden uitgegeven aan de fiets van de zaak, bedrijfsfitness, rechtsbijstand of personeelsfeesten (buiten de werkplek)?

Uiteraard kunt u dit zelf bepalen maar het is raadzaam om dit voor te leggen aan uw medewerkers. Door uw medewerkers te betrekken bij de keuzes zal er meer draagvlak zijn voor de uitvoering.

Kerstpakketten

Hoe gevoelig de vergoedingen zijn, bleek vorige maand weer bij de beroering rondom ontvangen kerstpakketten:

Ambtenaren Amsterdam ontevreden met kerstpakket’ (NOS)
Werknemers chemiebedrijf Teijin Twaron ontevreden met kerstpakket voor goede doel‘ (Nu.nl)
‘Moslims nemen aanstoot aan wijn in kerstpakket‘(Trouw)

Door vooraf de wensen te inventariseren en vervolgens uit te voeren, zal de ontevredenheid achteraf beperkt zijn.

Searching for a Niche Group - Magnifying Glass

WKR scan

Direct persoonlijk contact met uw medewerkers is én blijft de ideale manier om waardevolle feedback te ontvangen. Maar in de praktijk is dit meestal niet haalbaar, bijvoorbeeld vanwege de hoeveelheid medewerkers of de forse investeringen die persoonlijk contact met zich meebrengen. De beste oplossing hiervoor is om online onderzoek te doen. Dit is het meest efficiënte, betrouwbare én betaalbare alternatief.

Wij hebben een online WKR scan ontwikkelt (vanaf 750 euro excl. BTW) waarbij wij binnen 2 weken voor u kunnen inventariseren wat de voorkeuren van uw medewerkers zijn. Uw medewerkers kunnen anoniem deelnemen omdat de scan is uitbesteed. Wanneer u van de scan gebruik maakt hoeft u vrijwel niets te doen. Wij hebben een standaardvragenlijst ontwikkelt die in onderling overleg wordt aangepast aan uw organisatie/ wensen. Daarnaast hebben we de volgende gegevens nodig:

– Uitnodigings e-mailtekst die wij versturen naar uw medewerkers (u ontvangt een voorbeeldtekst)
– Een excel of txt bestand met de gegevens van uw medewerkers (indien gewenst kunt u de uitnodiging ook zelf versturen en hebben wij dit bestand niet nodig)
– Uw logo voor gebruik in de e-mail en in de vragenlijst

Meer informatie nodig, interesse? Neem contact met ons op.

January 8th, 2015||

Centrum Onderwijsfinanciering start Nationaal Onderzoek Onderwijsfinanciering in samenwerking met (o.a.) Effectmeting

logonderwijsfinanciering

Hoe staat het anno 2015 met de financiering in het onderwijs? Waar lopen schooldirecties en besturen tegenaan? Zijn ze nog wel in staat om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen ondanks kortingen op hun begroting? Dit zijn de centrale vragen in een breed onderzoek dat Centrum Onderwijsfinanciering in samenwerking met enkele partners, zoals Geef Onderwijs (Crowdfunding platform) en Effectmeting in januari 2015 starten: het Nationaal Onderzoek Onderwijsfinanciering. Ben je actief binnen het onderwijs dan horen we graag, voordat we het onderzoek uitvoeren, wat jij zou willen weten op het gebied van financiering en fondsenwerving t.b.v. het onderwijs. Dit kun je doen door vragen in te sturen voor het onderzoek. Je kunt ook helpen door mee te doen aan dit (online) onderzoek of door het onder collega’s te verspreiden.

Ga naar http://geldvoordeschool.nl/nationaal-onderzoek-onderwijsfinanciering/ om je feedback te geven.

December 10th, 2014||

Effectmeting vriend van Stichting Nederlandse Kastelen, historische Buitenplaatsen en Landgoederen

skbl-logo

Effectmeting heeft zich recent aangesloten als vriend van Stichting Nederlandse Kastelen, historische Buitenplaatsen en Landgoederen. Wij ondersteunen het doel van sKBL:  op meerdere manieren bijdragen aan de instandhouding van kastelen, historische buitenplaatsen en landgoederen (KBL) in Nederland. Effectmeting heeft vaker goede diensten gedaan bij onderzoek onder eigenaren en betrokkenen van KBL’s. (zie https://www.effectmeting.nl/referentie-stichting-themajaar-historische-buitenplaatsen-2012/)

Meer informatie over sKBL: http://www.skbl.nl/

November 12th, 2014||

De impact van smartphone en tablet op online marktonderzoek

Door toenemend gebruik van smartphones en tablets is het onmogelijk geworden om de impact van mobiele apparaten op online marktonderzoek te negeren.

Desktopcomputers en laptops zijn niet langer de primaire instrumenten die worden gebruikt om toegang te krijgen tot het internet. Bijna de helft van alle e-mails wordt geopend op een mobiel apparaat en volgend jaar zal het mobiele datagebruik het vaste datagebruik overstijgen.

Op het gebied van mobiel onderzoek zien we dat een groeiend aantal van de online vragenlijsten wordt ingevuld via mobiele apparaten. Mobiele gebruikers zijn voornamelijk jong volwassenen en zakelijke professionals. Als er niet wordt ingespeeld op deze doelgroep is een representatieve spreiding van respondenten lastiger haalbaar.

6 Tips voor het maken van een professionele online mobiele enquête

1. Zorg voor responsive onderzoek

Het allerbelangrijkste is dat een online onderzoek ‘responsive’ is. Dit betekent dat het niet uit maakt of je een online onderzoek nu bekijkt op een computer, smartphone of tablet; het past zich automatisch aan op het type apparaat / schermformaat waarmee je het bekijkt. Mobiele browsers op smartphones en tablets kunnen de meeste online onderzoeken overigens wel tonen maar links en teksten zijn te klein en een formulier invullen lukt nauwelijks.

2. Korte vragenlijst

Zorg dat de vragenlijst binnen 5 minuten in te vullen is. Respondenten die het onderzoek invullen op een mobiel apparaat zijn hoogstwaarschijnlijk onderweg (in de bus, op het werk, in hun lunchpauze etc.). Dit betekent dat er minder tijd beschikbaar is om het onderzoek in te vullen en men dus eerder afhaakt als de vragenlijst te lang is.

3. Voorkom te veel open vragen

Stel niet teveel open vragen. Het is voor de respondent lastig typen op een smartphone dus hij/zij zal geen langere antwoorden (willen) geven. Daarnaast vergt het meer tijd en die is mogelijk beperkt beschikbaar.

4. Eenvoudig design

Zorg voor een eenvoudig design. Hiermee is de laadtijd van een nieuwe pagina beperkt en is het onderzoek goed zichtbaar op elk apparaat.

5. Test op diverse apparaten

Is je onderzoek klaar voor verzending? Test het op diverse apparaten met verschillende schermgroottes om na te gaan of het goed zichtbaar is. Voorkom zo veel mogelijk dat de respondent moet scrollen op de pagina.

6. Twee versies van de vragenlijst

Mocht je toch complexere vragen willen stellen die op een mobiel apparaat niet goed zijn te beantwoorden, dan kun je overwegen om in een vragenlijst 2 routeringen aan te brengen. De eerste vraag die je stelt is of iemand het online onderzoek invult via PC/laptop of op een mobiel apparaat. Vervolgens toon je een mobiel vriendelijke vragenlijst aan degene die ‘mobiel apparaat’ heeft geantwoord en krijgen de andere respondenten dezelfde vragenlijst in een complexere vorm en/of met meer open vragen.

Meer informatie nodig? Neem gerust contact met me op.

Hartelijke groet,

Willem

*******

Willem Visser is directeur/ eigenaar van onderzoeksbureau Effectmeting. Zijn visie is dat je als organisatie niet alles zelf moet proberen te bedenken/op te lossen maar dat je hierin je klanten, medewerkers, leden, bestuur, burgers etc. zou moeten betrekken. Met de dienstverlening van Effectmeting is in korte tijd de relevante input te verzamelen en te rapporteren/presenteren. De onderzoek applicatie waarmee Effectmeting werkt is volledig responsive.

Meer informatie: www.effectmeting.nl

October 6th, 2014||