Natuurlijk hebben events toegevoegde waarde. Toch lijkt het niet eenvoudig om die meerwaarde in kaart te brengen. Want welke bijdrage levert een evenement nu eigenlijk aan klanttevredenheid en beleving?

Return on Investment - Arrow and Target

Voor wie?
Effectmeting is interessant voor alle eventprofessionals. Van eventmarketingbureaus tot toeleveranciers en evenementlocaties: door het inzetten van Effectmeting weet u hoe u doelstellingen van een event vooraf definieert en achteraf meet u of deze doelstellingen behaald zijn.

Waarom?
Onder impuls van de aanhoudende economische tegenwind staan marketingbudgetten onder druk. Steeds meer organisaties herijken hun marketingstrategie, waarbij ingrijpende keuzes worden gemaakt. Dit betekent dat het bijzonder belangrijk is om helder te maken welke bijdrage evenementen aan het succes van een organisatie kunnen leveren. Effectmetingen bieden die kans. De intelligente evaluatie- en feedbackprogramma’s stimuleren klantcontacten en bieden duidelijkheid over de impact van het evenement. Bovendien worden verbeterpunten zichtbaar, zodat toekomstige events nog beter kunnen worden ingericht. Effectmetingen zijn, kortom, dé tool om succesvolle evenementen vorm te geven!

  • Resultaten van een evenement worden meetbaar en communiceerbaar
  • Help opdrachtgevers communicatiedoelstellingen vooraf te formuleren en achteraf te analyseren
  • Online feedbackprogramma’s stimuleren het contact met de doelgroep
  • Concrete input om communicatietrajecten te optimaliseren
  • Waarborg de betrokkenheid van opdrachtgevers bij ‘hun’ evenementen

Interesse ? Neem contact met ons op!

MEER INFO: lees artikel in het vakblad Events over de ‘Toegevoegde waarde van Effectmeting‘. http://www.effectmeting.nl/docs/effectmeting_events.pdf