november 26, 2013

Retail springt niet in op mobiel gebruik van internet – onderzoek door Effectmeting

november 19th, 2013|

93% van retailwebsites is niet ‘reponsive’, signaleert Willem Viser in zijn nieuwe column op Food&Retail. 'Websites worden in toenemende mate bezocht door middel van smartphones en tablets. In Nederland bezit bijna 75% van de mobiele gebruikers een smartphone en de verkoop van tablets zal dit kwartaal voor het eerst die van computers inhalen. Dit betekent dat steeds meer mensen op kleine(re) schermen het internet bezoeken.' Klik hier voor het complete artikel op Marketing Tribune.

Strategie 2014? Vraag om input van uw stakeholders! – 5 stappenplan

november 11th, 2013|

Veel bedrijven zijn momenteel druk doende met het bepalen van de strategie voor 2014. Welke doelstellingen zijn er gehaald in 2013? Hoe trekken wij nieuwe klanten aan en hoe komen we het komende jaar door de crisis heen zijn veel gestelde vragen. Vaak gebeuren deze strategiesessies door het management zonder dat er input is gevraagd bij stakeholders. Iedereen die ervaring heeft met uw organisatie en/of merk – consumenten, werknemers, klanten, lezers, leden en partners – heeft een mening. Belangrijk is deze mening te weten, er van te leren en de aandachtspunten toe te passen in uw organisatie. In welke sector [...]

oktober 22, 2013

High Profile Locatieonderzoek 2013: wensen en eisen van 977 opdrachtgevers in kaart gebracht

oktober 22nd, 2013|

Opdrachtgevers wensen meer gekoesterd te worden door locaties, het aantal evenementen is gestegen en dat betekent een omzetgroei van 111 naar 135 miljoen euro. Gemiddeld wordt 44% van het evenementenbudget besteed aan de locatie en 89% van de opdrachtgevers boekt een locatie rechtstreeks… Maar zonder een klik met de contactpersoon van de locatie boekt 66% van de opdrachtgevers deze locatie niet. Dit zijn slechts enkele conclusies uit het High Profile Locatieonderzoek 2013 dat door Effectmeting is uitgevoerd, waaraan 977 toonaangevende opdrachtgevers openhartig meewerkten. Het onderzoek is ten opzichte van de eerste editie (2012) geoptimaliseerd en uitgebreid, met meer (open) vragen [...]

Effectmeting preferred supplier van CLC-VECTA

oktober 16th, 2013|

Breukelen, 10 oktober 2013. CLC-VECTA Centrum voor Live Communication breidt het pakket van lidmaatschapsvoordelen verder uit door Effectmeting als preferred supplier aan de vereniging te verbinden. Deze samenwerking biedt de leden van CLC-VECTA, als ook de brancheorganisatie zelf, toegang tot extra kennis en financieel voordeel op het gebied van onderzoek. Meerwaarde “Inzicht in klanttevredenheid, imago en naamsbekendheid en het meten van effecten zijn belangrijk voor elke ondernemer. De input die daaruit voortkomt, levert een grote bijdrage aan het maken van strategische keuzes. Wij achten het belang van een organisatie die onze leden hierin kan ondersteunen, en onze vereniging met een [...]

september 6, 2013

Online onderzoek tip 1: Screeningvragen

september 6th, 2013|

Vanaf deze maand publiceren we maandelijks een tip m.b.t. online onderzoek Tip 1: Screeningvragen Het maken van online onderzoek met screening vragen lijkt heel gebruikelijk, echter veel onderzoekers zijn zich niet bewust van de vele manieren om deze vragen te implementeren in een enquête. In dit artikel bespreken we zowel de verschillende voordelen van en mogelijkheden tot het gebruik van screening vragen in een enquête. Wat zijn Screening Vragen Screening vragen worden aan het begin van een onderzoek geplaatst om te bepalen of de respondent bepaalde kenmerken heeft die hem/ haar een geschikte deelnemer aan de enquête maakt. Bij respondenten die [...]

Referentie: Stichting Themajaar Historische Buitenplaatsen 2012

september 5th, 2013|

"Als voorzitter van de Stichting Themajaar Historische Buitenplaatsen 2012 (www.buitenplaatsen2012.nl) betrok ik Effectmeting bij een digitaal onderzoek naar de wijze waarop onze relaties en vrienden dit nationale evenement tijdens 2012 hebben ervaren. Eerder betrok ik Effectmeting bij een ledenonderzoek van een Stichting die aan de instandhouding van historisch groenerfgoed is gerelateerd.  Zowel toen als recent zijn wij bijzonder tevreden over de werkwijze, professionaliteit en uitwerking van de onderzoeksresultaten. Handzaam, werkbaar en informatief zijn kwalificaties die van toepassing zijn op de keurig verzorgde eindrapportage naar aanleiding van deze enquêtes door Effectmeting. Zeker zal ik overwegen dit bureau opnieuw te betrekken als [...]

juni 19, 2013

Opdrachtgever van zakelijke evenementen? Doe nu mee aan het High Profile Locatieonderzoek 2013

juni 19th, 2013|

Met het High Profile Locatieonderzoek 2013 , dat in samenwerking met ons wordt uitgevoerd, worden de wensen en eisen van u als zakelijke opdrachtgever in kaart gebracht. Met uw antwoorden kan High Profile Locaties de producten (websites, nieuwsbrieven, magazines) beter afstemmen op uw behoeften waardoor zij u beter kunnen helpen met het vinden van de juiste locatie. Tevens kunnen de locaties hun dienstverlening beter afstemmen op uw verwachtingen. We vragen 8 tot 12 minuten van uw tijd om onderstaande enquête in te vullen. Wanneer u dit doet, ontvangt u in het najaar kosteloos de nieuwe uitgave van het “Jaarboek Locaties; Inspirerende Locaties voor [...]

Ga naar de bovenkant